تیونینگ برای پورشه ماکان و پرفورمنس

تیونینگ برای پورشه ماکان

پرفورمنس پورشه ماکان

هامان پورشه ماکان را بعنوان یک ستاره درخشان به لیست برنامه های شخصی سازی اش افزوده است. این تیونر این شاسی بلند کوچک را با درنظر گرفتن سه اولویت خصوصیات لاچکری بودن ، عملکرد بالای و راحتی در پیمایش مسافت های طولانی به روز آوری کرده است .

متخصصین زبردست با بکار بردن تکنولوژی های سطح بالا که در زیرترین مسائل بکاربرده شده است پورشه ماکان را به خودرویی مافوق فلسفه کارخانه تبدیل کرده اند.

پورشه ماکان توسط هامان تیونینگ شده است

هامان قسمت جلوی خودرورا تا حدودی پایین اورده و یک اسپویلرجدید بسیار شیک کار گذاشته تا چهره این خودرو را هرچه بیشتر تهاجمی تر نماید. تجهیزات جدید ایرودینامیک به این شاسی بلند خصوصیات منحصربفردی میدهد که مقدمه ای است برای به رخ کشیدن ظاهر قدرتمند خودرو که با اکستنشن کایت عقب تکمیل می شود.

از این رو بدنه ماکان به صورت قابل توجهی در عرض به اندازه 12 سانتی متر پهن تر شده است، البته درظاهر به اندازه برادرش پورشه ماکان توربو قدرتمند به نظر نمی رسد. از طرفی بهینه شدن ایرودینامیک رکاب های جانبی موجب تکمیل ظاهر خودرو شده است.

پورشه ماکان با جایگزین کردن قطعات فولادی با تزئینات کامپوزیتی ایرودینامیک و یک اسپویلر عقب شارپ تر از خود نرمش بیشتری نشان داده که کاملا بخوبی جاداده شده اند و کاملا با پکیج صوتی هماهنگ شده اند.

پنل تزئینی عقب سیستم قدرتمند اگزوز اسپورت عقب “active sound” را مخفی کرده است. 4 لوله زخیم با قطر 101 میلی متر با روکش سرامیک مشکی صدای V8 تولید می کند. اثر بدست آمده توسط اسپیکرهای خاص منجر به تولید تجربه ای محنصربفرد درتولید صدایی خاص شده است.

داشتن صدای قوی خیلی خوب است ولی برای متخصصین تیونینگ توربوی هامان کافی نیست از این رو انها یک ماژول کنترل کوچک ( چیپست تیونینگ ) برای بهینه کردن پرفورمنس ارائه کردند تا قدرت موتور که در حالت استاندارد 258 اسب بخار است را با این ماژول برای موتور توربو دیزل V6 به 310 اسب بخار افزایش بدهند ضمن اینکه گشتاور را تا 670 نیوتن متر در دورموتور 2500 دور بر دقیقه افزایش بدهند.

اما در باره شتاب باید گفت که تاثیر این ماژول بر روی این خودرو توانسته شتاب 0 تا 100 را در 5.7 ثانیه محقق سازد، که این امر با پکیج کرونو اسپورت استاندارد بدست امده است. بدون این چیپست تیونینگ پورشه ماکان S دیزل توانسته بود رکورد 0 تا 100 را تنها در 6.3 ثانیه ثبت کند.

لیکن قدرت بدون پرفورمنس و عملکرد مطلب حائز اهمیتی نیست لذا هامان علاوه بر افزایش توان خروجی پوشه ماکان S دیزل ، برای بالابردن عملکرد خودرو و بهبود هندلینگ بویژه در گوشه ها و تماس بهتر با جاده اقدام به نصب فنرهای اسپورت نمود که ارتفاع خودرو را 40 میلی متر کاهش داد.

تیونینگ قطعات پورشه ماکان

هامان همچنین یک رینگ خاص بنام “Anniversary EVO” با سایز 10.5 J x 22 برای ماکان ارائه کرده است، این رینگ خاص مخصوص کارهای سنگین طراحی شده با طراحی پره های چندگانه که این اطمینان را برای استفاده از حداکثر قدرت روی انواع جاده با سیستم چهار چرخ متحرک فراهم می کند. تایرهای Vredestein UltracVorti  یک پارامتر حیاتی برای این رینگ های خاص به شمار می روند که در سایز 295/30 ZR22 ارائه شده اند و تامین کننده نظر تیونرهایی است که نیازهای بالایی در شتاب گیری و گوشه ها و کاهش سرعت است و همچنین برای دقت فرمان پذیری خودرو است.

برای طراحی داخلی تیونرهای موارد خاصی را در نظر گرفته اند برای مال کف پوش مخملی مشکی با حاشیه نوبوک بهمراه دور دوزی دوبل و لوگوی نقره ای HAMANN . همچنین درصورت علاقه مندی هامان این قابلیت را دارد تا پدال ها و فوت رست های خاص مشکی یا نقره ای و روکش الومینیومی ارائه بدهد.

در خاتمه تیونرها برای ارائه یک هایلایت خاص برای خودرو پرژکتورهای ولکام لایت با طرح HAMANN را نصب کرده اند. تیم تیونینگ به محض ثبت نام خودروی جدید در مرکز اصلی هامان در Laupheim یا در مراکز بین المللی که توسط شرکا اداره می شود اقدام به تیون محصولات می کنند.