کانسپت جدید هیوندای و شباهت زیاد ان با SUT 1 سانگ یانگ

هیوندای در نمایشگاه خودروی سائوپائولو 2016 با یک کانسپت جدید شرکت کرد که چندمین تلاش هیوندای برای ارائه یک پیکاپ به شمار میرود, این پیکاپ فانتزی هیوندای بنام Creta CTS رونمایی شد که ظاهر فانتزی آن حداقل از نمای جلو بسیار آشنا به نظر می رسید فرضا جلو پنجره ی آن تا حدودی شبیه به سبک جلو پنجره لکسوس به نظر میرسد که طرحی پهن و یکسره دارند.

اما اگر بازگشتی به نمایشگاه خودروی ژنو 2011 داشته باشیم و به سراغ غرفه محصولات سانگ یانگ داشته باشیم به یک کانسپت پیکاپ فانتزی بنام SUT 1 برمیخوریم که از نمای جلو Creta CTS بسیار شبیه به SUT 1 سال 2011 است, که در سال 2011 این پیکاپ توانست نظر مساعد بازدید کنندگان را بخود جلب کند و قرار بود تا سال 2012 وارد بازار اروپا شود حس کنجکاوی ما را بر ان داشت که ایندو را در کنار هم قرار دهیم و از این همه  شباهت این دو خودروی کره ای در نگاه اول شگفت زده شدیم و پس از بررسی بیشتر به این احتمال رسیدیم که ژنتیک در این میان نقش کلیدی دارد و به دلایل ژنتیکی ایندو خودرو شبیه همدیگر شده اند !

هرچند سانگ یانگ با وجود 65 سال سابقه خودرو سازی و فعال ویژه در بخش شاسی بلند و 4x4 یکی از قدیمی ترین های صنایع خودروسازی نه تنها در کره بلکه حتی در آسیا است و با توجه به این سابقه ورود محصولات این شرکت طی چند سال اخیر به کشور ما سرعت بیشتری گرفته است که به دلیل کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب سانگ یانگ به نسبت سایر رقبای خود بوده است.

معرفی اجمالی SUT 1 که در سال 2011 رونمایی شد                

سانگ یانگ SUT 1 را در سال 2011 و در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. هدف از رونمایی آن ارائه یک پیکاپ اسپورت با ظاهری امروز و مدرن بود که علاوه بر پاسخ به نیازهای مصرف کننده بتواند از لحاظ زیبایی و اسپورت بودن نیز ایده ال باشد.

کانسپت سانگ یانگ SUT 1 در حد قد و قواره یک اکتیون اسپرت امروزی ارائه شد با طول 499 سانتی متر و عرض 191 سانتی متر و با 176 سانتی متر ارتفاع با فاصله دو محور 306 سانتی متر.

موتور SUT 1 یک موتور 2.0 لیتری دیزل بود که قدرت خروجی ان 155 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 360 نیوتن بر متر است. که گشتاور بهینه را در دور موتور 1500 الی 2800 دور بر دقیقه ارائه میدهد.