بررسی کانسپت SIV-2 سانگ یانگ

 

سانگ یانگ از یک شاسی بلند سایز متوسط کانسپت که احتمالا در اینده به تولید برسد را در نمایشگاه ژنو 2016 رونمایی کرد.

با پیوستن تیوولی  به محصولات سانگ یانگ در سال 2015 که یک کراس اور به شمار میرود سانگ یانگ قابلیت هایش را در بحث توانایی در فاز طراحی و سیستم تولید و فروش محصول امروزی که پاسخی به نیاز مشتریان روز بود را داراست.

که درواقع بهترین محصولی بود که توسط سانگ یانگ به بازار عرضه شده است و پارا از حد انتظاراتی که از شرکت میرفت فراتر گذاشت.

به گفته مدیرعامل سانگ یانگ اقای چوی با تکیه بر تجربه و اعتماد به نفس موجود موفق به طراحی و ساخت تیوولی شدیم و هم اکنون بسیار مایل هستیم تا خودروهایی در سبک تیوولی تولید کنیم که هم از لحاظ استایل و فناوری و مشخصات فنی در حد خودروهای اینده باشند که رونمایی از SIV-2 بر مبنای همین ایده شکل گرفته است.

سانگ یانگ SIV-2( Smart Interface Vehicle ) یک شاسی بلند پرمیوم سایز متوسط است که نسل جدید SIV-1 که در نمایشگاه ژنو 2 سال پیش رونمایی شد به شمار میرود و تحت عنوان کانسپت مراحل تکمیل خود را سپری می کند.

مبنای توسعه سانگ یانگ قدرت , تخصص و بهترین بودن است که کانسپت جدید نیز به دنبال ایجاد یک رابطه احساسی بین راننده و خودرو است که بعنوان یک مدل کلیدی استراتژیک در حیطه سانگ یانگ خواهد بود.

 

استایل

مبنای طراحی SIV-2 برپایه قدرت و پویایی موجود در طبیعت بنا شده است و همچنین معرف فلسفه طراحی سانگ یانگ استوار شده که بر مبنای Nature Born 3 Motion استوار شده است که هم اکنون قلب طراحی سانگ یانگ به شمار می رود.

طراحی بیرونی

استایل سانگ یانگ SIV-2 از کوه و دره الهام گرفته شده است که در عمق انها می توان از قدرت طبیعت در شکل گیری طراحی مشاهده کرد. خطوط برجسته قدرتمند از خصوصیات طراحی است که از جلو تا عقب خودرو بکار رفته اند و همچنین در پشت چرخ های عقب بصورت متمایزی نمایان هستند .

در جلو ,طراحی همانند بال جانبی وجود دارد که در مدل های قبلی برخی کانسپت ها و حتی در طراحی تیوولی کاملا مشهود است که جلو پنجره را پوشش داده و حتی شامل چراغ های جلو نیز شده است.درکل طراحی بگونه ای انجام شده تا قدرت خودرو را به رخ بکشد.

طراحی داخلی                                                  

در طراحی سانگ یانگ SIV-2 همانند طراحی بیرونی سعی شده تا پویایی و مدرنیته امروزی به درستی بکار گرفته شود, طراحان سادگی قابل فهمی را در ترکیب در ظرافت با عناصر قدرتمند در هم امیخته اند تا سطح رضایت مشتریان بخصوص جوانان را پاسخ داده باشند.

در سرتاسر خودرو خطوط منظم را می توان مشاهده کرد , دور تا دور درها و هر جایی که هارمونی خاصی داشته باشد درواقع این طراحی از ابزار موسیقی مثل ویولون و امثالهم الهام گرفته شده اند.

 

مواد بکار رفته در طراحی داخلی از مرغوب ترین مواد هستند , ازجمله مواد بکار رفته در کف خودرو ما را به یاد قایق های تفریحی لوکس می اندازد , موادی که سرنشینان با انها در تماس هستند سعی شده از مواد نرم و مرغوب باشد تا حس تازگی را القا کند, جیر مرغوب ایتالیایی و انبوهی از مواد مرغوب لوکس دیگر همگی برای بالابردن حس پویایی است که سرنشیان احساس می کنند.

دقیقا مشابه تجربه بودن در یک خانه لوکس است, سیستم صوتی که اطراف سرنشینان را پوشش داده , چهار عدد صندلی تکی محاصره شده با یک سیستم صوتی بسیار خوب پوشش داده شده اند.

فناوری

درحقیقت سانگ یانگ SIV-2 یک خودروی نیمه هیبریدی است که قدرتش را از یک موتور 1.5 لیتری انژکتوری بنزینی مجهز به توربوشارژر دریافت میکند که البته یک موتور مولد برقی به قدرت 10kW بهمراه یک باطری 500Wh لیتیوم یون تکمیل کننده این فرایند هستند.

در کل این مجموعه پیشرانه موجب می شود تا SIV-2 بتواند دارای یک سیستم کارامد و بیصدا در حین رانندگی باشد و در عین حال کاهش تولید Co2 را داشته باشد و در هنگام حرکت صدای بسیار کمی تولید نماید بخصوص زمانیکه سرعت خودرو پایین باشد.

خصوصیات ویژه محیط زیستی بهمراه سیستم تعلیق و بدنه سبک وزن که هنوز جای گسترش بیشتری دارند میتوانند منجر به تولید مدل های متنوع دیگری شوند به همراه پیشرانه های کارمد تر دیگری از قبیل HEV, PHEV,EV که در محصولات اینده سانگ یانگ بکار خواهند رفت.