عرضه سانگ یانگ نیورکستون ( Y400 ) تا سال 2017

نسل جدید شاسی بلند سانگ یانگ رکستون با قیمت محدوده بالاتر از 26000 پوند و با تکیه بر کیفیت و طراحی جدید برای عرضه در سال 2017 در حال آماده سازی است.

مدل کانسپت رکستون در نمایشگاه پاریس 2016 قبل از رسیدن به انگلیس رونمایی می شود ولی تیم اتواکسپرس از نمونه آماده شده آن در محل واحد تحقیق و توسعه سانگ یانگ بازدید کرده است.

رکستون جدید شاسی بلند کلاس بزرگی است که موفقیت بعدی سانگ یانگ به شمار می آید تا بتواند روند رو به رشد تولید محصولات 4x4 و کراس اورها را استحکام ببخشد.

  

تیم به واحد تحقیق و توسعه کارخانه سانگ یانگ رفت و از نزدیک نیورکستون که در داخل بنام Y400 شناخته می شود را بررسی نمود و درون و بیرون خودرو را بررسی کردند.

در پلت فرم اصلی با یک شاسی بلند نردبانی روبرو هستیم که شاسی مخصوص خودروهای آفرود است.

تمرکز جدید سانگ یانگ بر روی طراحی:

هرچند خط تولید فعلی بسیار قوی تر از زمانی شده که کانسپت LIV-1 در سال 2013 رونمایی شد اما ان مدل بسیار مطمئن تر و خاص تر از رکستون فعلی به نظر می رسد. سانگ یانگ بازخورد خوبی از کراس اور تیوولی دریافت کرده است و همین امر موجب شده تا سانگ یانگ کیفیت کار را سرلوحه تولیدات جدیدش قرار بدهد .

سرپرست واحد تحقیق و توسعه برای گروه اینگونه شرح داد که چگونه در طراحی ها از اشیا و جانداران مختلف مثل خرس قطبی, درخت چنار, هنرهای قدیمی کره و ... برای طراحی خودروهای جدید ایده گرفته می شود که در ابتدای کار این ایده ها کمی گیج کننده اند ولی نتیجه همواره رضایت بخش بوده است.

رکستون را میتوان یک خودروی ذاتا همه منظوره در نظر گرفت که در طراحی جلوی آن از دماغه کوه الهام گرفته شده است که البته در بالای گلگیرهای جلو و عقب خطوطی برای قوی تر نشان دادن طراحی خودرو افزوده شده است, البته با کمی دقت در آن به نظر میرسد از Volvo XC90 هم ایده هایی گرفته شده است.

  

اصلی ترین روند فعلی برای طراحی خودرو خلق یک تصویر قوی برای خودروی در حال ساخت است.

مسئول بخش طراحی آقای لی گفت: ما به دنبال خلق تصویری بسیار مدرن برای Y400 بودیم  و البته ما این حق را به شما میدهیم تا با دیدن نمونه اصلی در مورد طرح ما قضاوت کنید که طرح ما چقدر موفق بوده است, قرار است که مدل کانسپت Y400 برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی پاریس که از 10 مهر 95 برگزار می شود رونمایی رسمی گردد.

تیم طراحی تمام تلاش خود را کرده که نیورکستون هم قوی باشد و هم قوی به نظر برسد این سبک از طراحی برای انواع خانواده و انواع شرایط آفرود با وجود شاسی نردبانی کاملا آماده است.

کیفیت مواد بکار رفته در ساخت Y400 واقعا خوب است, که در این میان البته کیفیت مواد قطعات درونی بهتر از کیفیت مواد بیرونی است و هنوز سعی شده تا از ایده پردازی ها و توصیه های مرسدس بنز در ساخت Y400 استفاده شود که این امر در کیفیت ساخت موثر بوده است. Y400 از تعداد زیادی دکمه در کنار مانیتور تاچ اسکرین با رابط کاربری آسان که در اختیار راننده قرار داده برای ارتباط و دریافت دستور راننده استفاده کرده است در حالیکه رقیبان Y400 همواره سعی کرده اند تا از حداقل تعداد دکمه های موجود استفاده کنند و وظیفه دکمه های حذف شده را به مانیور تاچ اسکرین محول بنمایند که معمولا در اول کار بسیار پیچیده به نظر میرسد.

طراحان سعی کرده اند که برای طراحی داخلی از چرم بهمراه افکت چوب و تزئین طرح کروم و بکار گرفتن پلاستیک در قسمت های زیرین طراحی داخلی استفاده کنند.

قسمت عقب رکستون کاملا جادار طراحی شده و 7 نفر سرنشین بالغ به راحتی میتوانند در قسمت عقب قرار بگیرند بعلاوه اگر نیاز بود تا قسمت بار را افزایش بدهید میتوانید صندلی های ردیف 2 و3 را بخوابانید.

  

بررسی موتور و گیربکس و امنیت رکستون:

موتور بنزینی رکستون جدید یک موتور 2 لیتری Gdi مجهز به توربوشارژر است, موتور دیگر یک موتور دیزلی 2.2 لیتری با قدرت 178 اسب بخار است که به یک گیربکس 7 سرعته اتومات مرسدس بنز روی مدل بنزینی بصورت استاندارد نصب شده است ولی تا یکسال آینده به گیربکس 8 سرعته اتومات مرسدس بنز مجهز خواهد شد. یک کیت بدنه ایرودینامیک هم موجود است که می تواند موجب کاهش مصرف سوخت می شود, مدل AWD  به آپشن های امنیتی مناسبی مجهز است از جلمه سیستم هشدار عبور از خط و سیستم تشخیص نقاط کور بهمراه ایربگ های مناسب.

قیمت رکستون 2017 بیشتر شده ولی کیفیت ساخت 4x4 ان نقطه قوت Y400 بشمار می رود طبق گفته مسئولین زمانیکه نیورکستون به انگلیس برسد حتما با قیمتی بالاتر از 23000 پوند عرضه می شود و طبق گفته مدیر عامل سانگ یانگ انگلیس Y400 فول آپشن حدود 35000 پوند قیمت خواهد خورد, اما برای مدل معمولی پیشنهاد شده که باقیمتی در محدوده 26000 پوند شروع بشود تا مشتریانی که نیاز به یک شاسی بلند بزرگ با قابلیت آفرود دارند بتوانند از عهده قیمت Y400 برآیند. در بازار کنونی Y400 دارای قابلیت های فراوانی است که با تکنولوژی امروزی تکمیل می شود.

آقای چوی مدیر عامل سانگ یانگ بیان داشت: ما Y400 را با پایه فریم ی طراحی کرده ایم هرچند بسیاری از شاسی بلندهای فعلی تغییر طراحی بر روی شاسی منوکوک داشته اند و دیگر از شاسی نردبانی استفاده نمی کنند اما مدل استراتژی ما بدینگونه بوده است تا اصالت شاسی بلندها که بر پایه استفاده از شاسی های نردبانی بوده است را حفظ کنیم.

وی افزود هرچند این سبک از شاسی بلندها سنتی شده اند ولی انواع تکنولوژی های روز را به این خودروها افزوده ایم تا بازارهای هدف مثل روسیه , چین و آمریکای جنوبی را همچنان دراختیار داشته باشیم و در زمینه ساخت شاسی بلندهای اینچنینی متخصص بشویم.

شاسی نردبانی که برای Y400 درنظر گرفته شده ممکن است که سنگین تر از شاسی منوکوک باشد و قابلیت مانور ان روی جاده کمتر از شاسی های منوکوک باشد که اکثر شاسی بلندهای مدرن امروزی از شاسی منوکوک استفاده میکنند اما هدف ما از ارائه شاسی نردبانی بالابردن میزان استحکام خودرو و همچنین احترام به خواسته مشتریان وفادار سانگ یانگ بوده است ضمن اینکه این شاسی برای کشیدن کاروان ها و قایق های کوچک تفریحی و در کل تامین نیاز همه کسانیکه به یدک کشیدن نیاز دارند درنظر گرفته شده است.ضمن اینکه برای جذب مشتریانی که نیاز به یک شاسی بلند 4x4 با قیمت پائین دارند نیز این هدف دنبال شده است.

همچنین شرکت به دنبال افزودن آپشن های اضافی برای تکمیل کردن محدوده عملیاتی خودروهایش است تا آنچه که بازار بزرگ شاسی بلندها به دنبال آن است را پاسخی مناسب بدهد, علاوه بر این در فازی دیگر کار بر روی شاسی منوکوک مثل تیوولی و کوراندو C300 که تا سال 2019 ارائه میشوند همچنان ادامه خواهد داشت.

این خودروهای دیفرانسیل جلو یا AWD سگمنت D برای تقویت و پشتیبانی کراس اورهای بزرگتر طراحی شده اند هماند توریسمو MPV که جایگزین رودیوس شده است و می توانیم تا قبل از 2020  شاهد حضور آن باشیم و این به سانگ یانگ اجازه میدهد تا مانور روی شاسی بلندهای مخصوص جاده را افزایش بدهد که مکمل رکستون به شمار می آیند.